Het LAB van Vegro
In LAB39 werken we dagelijks aan creatieve oplossingen voor vraagstukken binnen de hulpmiddelenbranche. We halen kennis op bij ons ZorgNetwerk en werken middels co-creatie samen met partners om tot nieuwe inzichten en ideeën te komen.
Het team van LAB39, bestaande uit (service) designers, speelt een faciliterende rol bij de ontwikkeling van interne en externe klantreizen (een optimale klantbenadering). Het uitgangspunt; het verbeteren van de service van Vegro en daarmee het ondersteunen (en ontzorgen) van onze klanten.
LAB39 is een plek om je te laten inspireren en waar we graag in gesprek gaan met leveranciers, zorginstellingen en collega's over de zorg van morgen.
Volg ons op LinkedIn en blijf op de hoogte van onze laatste projecten, lunchlezingen, events en meer!!
Visie
LAB39 brengt beweging in de zorgketen en in de eigen organisatie. Door methodisch te werken van buiten naar binnen, met een creatieve aanpak en kwalitatief onderzoek wordt een stem gegeven aan klanten en collega's.
Het LAB inspireert, verbindt partijen, faciliteert creatieve processen en doet toekomstgericht onderzoek.
Vernieuwende oplossingen dragen bij aan de positieve gezondheid van onze klanten en de positie van Vegro als beste dienstverlener in de zorghulpmiddelen voorzieningen.
Blijf nieuwsgierig!
ZorgPersona Deck
LAB39 heeft in samenwerking met Brain Fuel het ZorgPersona Deck ontwikkeld. Deze kaartenset is ontworpen om zorgverleners te ondersteunen bij het creëren van een gedetailleerd beeld van een cliënt tijdens casuïstiekbesprekingen, zoals Multidisciplinaire Overleggen (MDO's).
De set bestaat uit vijf categorieën kaarten: Zorgnetwerk, Cliënt, Behoefte, Gevoelens en Aandoening. Een bijgevoegd canvas helpt bij het visueel organiseren van de informatie en het creëren van een volledig beeld van de cliënt.
Nieuwsgierig geworden en wil jij ook aan de slag met het ZorgPersona Deck? Stuur dan een email naar innovatie@vegro.nl
ZorgPersona links
ZorgNetwerk
LAB39 onderhoudt een landelijk ZorgNetwerk waarbij zorgmanagers en innovatiemedewerkers inzichten met elkaar delen om tot vernieuwing te komen. De zorg in beweging brengen kan alleen door samen te werken aan verschillende urgente thema's.
Het netwerk is laagdrempelig opgezet en zo veel mogelijk digitaal aangevlogen. Tijd in de zorg is immers schaars. Thema's variëren van het organiseren van innovatie tot het inzetten van tijdbesparende processen en producten.
Er zijn vaste elementen die het netwerk vormgeven. Dit zijn lunchlezingen op basis van thema's die spelen in het netwerk, het jaarlijks event in LAB39, de mogelijkheid tot deelname aan een Design Sprint en drie digitale interviews per kalenderjaar om inzichten op te halen. Heb je interesse om deel te nemen aan deze activiteiten of geïnformeerd te worden? Mail naar innovatie@vegro.nl
Integrale klantbenadering
Met het oog op de toekomst werkt LAB39 aan Vegro's integrale klantbenadering. Met dit project onderzoeken we hoe we de klant nu en in de toekomst het beste kunnen ondersteunen.
Dit onderzoek wordt benaderd vanuit het perspectief van de klant. Door het afnemen van interviews verzamelen we de knelpunten en behoeften die zij ervaren. De inzichten die hieruit voortkomen vormen de blauwdruk voor de klantreis. Deze laat zien hoe de service eruit ziet en wordt beleefd.
Op basis hiervan worden interne projecten gestart om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Het innovatieteam
Marcel Plomp
Innovatieadviseur
06 - 30 78 01 00 m.plomp@vegro.nlMarcel Plomp staat aan de basis van team Innovatie en LAB39. LAB39 is een grote stap vooruit naar toekomstige zorg en de samenwerking met partners in de zorgbranche. Samen inspireren, verbinden en innoveren we.
Ger-Jaco van Duijn
ICT manager en verbinder team Innovatie
gj.vanduijn@vegro.nlGer-Jaco van Duijn, de ICT-specialist en verbinder van de afdeling. Innoveren is vooral doen en leren van wat je tegenkomt. Kom naar LAB39 om te dagdromen en samen na te denken over hoe we de zorg kunnen verbeteren.
Shannon Walraven
Service Designer
06 - 29 48 65 18 s.walraven@vegro.nlShannon Walraven is als Service Designer altijd opzoek naar de behoefte achter de hulpvraag. Dit doet zij door goed te luisteren en observeren. Het achterhalen van de werkelijke behoefte vergroot de oplossingsmogelijkheden van het probleem en geeft ruimte om vraagstukken bij de kern aan te pakken.
Violet van Tilburg
Service Designer
06 - 25 38 24 78 v.vantilburg@vegro.nlMet behulp van Service Design pakt Violet van Tilburg relevante problemen aan met een holistische klantgerichte benadering. Samen met klanten en partners werken we aan oplossingen die bijdragen aan het verbeteren van de zorg van morgen.