App de zorg en het komt allemaal wel goed

donderdag 07 april 2016
door: Karel Jonker, commercieel directeur Vegro

Het aanbod aan apps is welhaast onbeperkt. Iedere zichzelf respecterende (zorg)ondernemer heeft wel een app. De app is ontwikkeld, in gebruik genomen en binnen een dag verouderd. Apps worden gekoppeld aan producten, organisaties en mensen. Het is vandaag mogelijk een chip onderhuids te laten plaatsen die 24/7 de gezondheid in de gaten houdt, de arts tijdig waarschuwt en de huisarts een afspraak met u laat maken, in plaats van andersom. Er zijn geen wachtkamers meer nodig want via een videoverbinding in uw app vertelt de arts u wat u aan mankeert, wat u moet doen en welke medicatie u moet gebruiken. Er wordt na afloop van het gesprek nog even een video vertoont over de werking van de medicatie en de adressen van de lotgenotenvereniging komen in beeld waarbij u alleen maar op de ‘bel” knop hoeft te klikken voor direct contact. Dit hele scenario speelt zich af op uw telefoon, wellicht tijdens een treinreis met een oordopje in uw oor. De huisarts in kwestie zit tijdens het gesprek met u thuis in een werkkamer, een banier op de achtergrond met daarop een afbeelding die u het idee geeft dat hij in een artsenomgeving zijn werk doet.

Wie niet mee doet in deze ontwikkeling heeft het nakijken. Je hoort op verjaardagen en partijen regelmatig “digi-weigeraars” vol overtuiging vertellen dat ze gaan voor het echte contact en niets moeten hebben van deze schermterreur. Ze zijn wars van social media, apps of andere vormen van contact op afstand. Wel begrijpelijk maar niet altijd slim. Immers, banken, belastingdienst en andere overheden kiezen meer en meer voor een digitaal loket. De afhandeling van grote zaken gaat louter en alleen nog maar via het internet.

Vegro doet ook mee. Middels de app “Beter Leven” (voor meer comfort) bereiken we klanten, mantelzorgers en professionele zorgverleners. Kortom iedereen die om de cliënt heen staat.
Voor de zakelijke dienstverlening is het zelfs mogelijk aanvragen voor hulpmiddelen via deze app te laten verlopen en tegelijkertijd is er de mogelijkheid de cliënt een product te laten uit zoeken die ter verlichting dient voor algemeen dagelijks gebruik. Een huistest samen met zorgverlener en/of mantelzorger om te bepalen waar aanpassingen in de leefomgeving mogelijk zijn die langer thuis wonen realistisch maken.  Momenteel wordt hard gewerkt aan de app om als informatieportaal inzake tal van regelingen te dienen. WMO, PGB, ZVW,  weet u het allemaal nog? Straks vindt u met één druk op de knop informatie over welke regeling voor u relevant is. En wil de instantie niet meedenken in uw behoeften dan is er de mogelijkheid via juridische bijstand uw recht te halen.

Vegro ontwikkelt graag mee in dit soort van toepassingen. Hierbij staat de klant te allen tijde in het middelpunt en vanuit dit standpunt kijken we naar de dienstverlening. Zakelijk of particulier, de cliënt is in alle gevallen dezelfde. Een app die professionals en consument bij elkaar brengt en waarbij de mogelijkheid voor de ondersteuning aan de mantelzorger een absoluut toegevoegde waarde kent.
Hoe we ook naar de toekomst kijken, de digitalisering is niet meer terug te draaien, of we nu willen of niet. In dat geval kunnen we beter het beste er maar van maken.
 

Reageer op dit bericht

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht

Kies een webwinkel

Intramuraal Groothandel